Mistrz ortografii.

Organizacje - Szkolna Kasa Oszczędności

Jak co roku, w marcu 2012, w klasach II – III zorganizowano szkolny konkurs ortograficzny – Mistrz ortografii.

W przeprowadzeniu konkursu, a następnie sprawdzeniu prac chętnie pomogła mi p. Iwona Strzałkowska, nauczyciel j. polskiego w gimnazjum.

 

Opracowałam zakres obowiązującego materiału ortograficznego, który został przekazany wychowawcom. Następnie wychowawcy kl. II i III, w eliminacjach klasowych wybrali po trzy osoby ze swoich klas. ( w kl. III – 5- uczniów, klasa 30 osobowa).

Kolejnym zadaniem było przygotowanie tekstu z lukami dostosowanego do możliwości uczestników.

Konkurs obejmował materiał dotyczący znajomości pisowni wyrazów z ó, u, rz, ż, h, ch. Na uzupełnienie uczniowie mieli 40 minut.

Konkurs przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym, 12. 03. 2012 wzięło udział 11 uczniów. Na tym etapie zostali wyłonieni uczestnicy, którzy popełnili najmniej  błędów. Oni stali się reprezentantami klasy w dalszym etapie finałowym w dniu 02.04.2012.

I ETAP

Lp

klasa

Imię i nazwisko

1

II A

Natalia Lewicka

2

II A

Amelia Sumińska

3

II A

Zuzanna Szelągowska

4

III B

Klaudia Jóźwiak

5

III B

Dominik Kaźmierkiewicz

6

II B

Julia Jeżewska

7

III

Monika Graczyńska

8

III

Kinga Ulicka

9

III

Julia Staniszewska

10

III

Piotr Szymerski

11

III

Łukasz Kucharski

Komisja konkursowa: P. Iwona Strzałkowska nauczyciel gimnazjum w Łęgu oraz organizator A. Gawińska – wychowawczyni klasy II A.

II ETAP

Lp.

klasa

Imię i nazwisko

1

II B

Klaudia Jóźwiak

2

II B

Dominik Kaźmierkiewicz

3

III

Piotr Szymerski

W II etapie Klaudia Jóźwiak uczennica kl. II B napisała bezbłędnie i zdobyła tytuł Mistrza ortografii. W nagrodę otrzymała medal i dyplom. Pozostali uczestnicy otrzymali dyplomy i punkty z zachowania ( zgodnie z WSO ) za udział w konkursie.

Pieniądze na medal i dyplomy pozyskałam ze sprzedaży świątecznych wyrobów z gipsu ( kiermasz zorganizowany przez członków SKO).

Po przeprowadzeniu konkursu doszłam do wniosku, że uczniowie coraz sprawniej piszą pod względem ortograficznym , jeśli zadaniem do wykonania  jest tekst z lukami niż inna forma testu. Należy stwierdzić, że uczniowie przygotowali się dość dobrze i świetnie wykazali się znajomością zasad ortograficznych obowiązujących na tym etapie nauki.

 

 
free poker