Scenariusz zajęć logopedycznych.

Śladami Pitagorasa - Zajęcia terapeutyczno-rozwojowe

Temat: Korygowanie wymowy głoski „sz” w wyrazach.

Cele zajęć:

- kształtowanie poprawnej wymowy głoski „sz” w wyrazach,

- usprawnienie motoryki narządów mowy,

- poszerzenie słownika czynnego,

- rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej, koncentracji.

Przebieg zajęć:

1. Przywitanie z dzieckiem; krótka rozmowa na temat tego, co chłopiec robi w wolnym czasie.

2. Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy:

- wysuwanie języka i układanie go w strzałkę,

- przesuwanie czubkiem języka przy otwartych ustach po górnych zębach – od wewnątrz,

- wysuwanie i chowanie płaskiego języka,

- podnoszenie języka do wałka dziąsłowego,

- cmokanie wargami ściągniętymi w ryjek,

- wysuwanie warg do przodu i układanie w szeroki ryjek.

3. Ćwiczenia fonacyjne:

Powtarzanie za prowadzącym głoski „sz” w izolacji i w sylabach typu „sza”, „szo”, „szu”, „asza”, „oszo”, „uszu” itd. Zwrócenie uwagi na właściwe ułożenie artykulatorów

przy wymawianiu tego dzwięku mowy.

4. Ćwiczenia artykulacyjne:

- nazywanie ilustracji wskazanych przez prowadzącego,

- rozwiązywanie rebusów,

- odgadywanie zagadek,

- łączenie wyrazów na podstawie skojarzeń,

- dobieranie podpisów do obrazków,

- gra logopedyczna Loteryjka obrazkowa,

- łączenie wyrazów, których nazwy rymują się.

5. Podziękowanie dziecku za udział w zajęciach; pożegnanie.

 

Opracowała:

Iwona Strzałkowska

Iwona Strzałkowska

 
free poker