Scenariusz zajęć logopedycznych. |
Śladami Pitagorasa - Zajęcia terapeutyczno-rozwojowe | |||
Temat: Korygowanie wymowy głoski „sz” w wyrazach.
Cele zajęć: - kształtowanie poprawnej wymowy głoski „sz” w wyrazach, - usprawnienie motoryki narządów mowy, - poszerzenie słownika czynnego, - rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej, koncentracji.
Przebieg zajęć: 1. Przywitanie z dzieckiem; krótka rozmowa na temat tego, co chłopiec robi w wolnym czasie. 2. Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy: - wysuwanie języka i układanie go w strzałkę, - przesuwanie czubkiem języka przy otwartych ustach po górnych zębach – od wewnątrz, - wysuwanie i chowanie płaskiego języka, - podnoszenie języka do wałka dziąsłowego, - cmokanie wargami ściągniętymi w ryjek, - wysuwanie warg do przodu i układanie w szeroki ryjek. 3. Ćwiczenia fonacyjne: Powtarzanie za prowadzącym głoski „sz” w izolacji i w sylabach typu „sza”, „szo”, „szu”, „asza”, „oszo”, „uszu” itd. Zwrócenie uwagi na właściwe ułożenie artykulatorów przy wymawianiu tego dzwięku mowy. 4. Ćwiczenia artykulacyjne: - nazywanie ilustracji wskazanych przez prowadzącego, - rozwiązywanie rebusów, - odgadywanie zagadek, - łączenie wyrazów na podstawie skojarzeń, - dobieranie podpisów do obrazków, - gra logopedyczna Loteryjka obrazkowa, - łączenie wyrazów, których nazwy rymują się. 5. Podziękowanie dziecku za udział w zajęciach; pożegnanie.
Opracowała: Iwona Strzałkowska Iwona Strzałkowska
|