Śladami Pitagorasa -
Zajęcia wyrównawczo-rozwijające
|
Śladami historii - badanie składu powietrza.
Cele w zakresie : - wiadomości- uczeń podaje główne składniki powietrza - określa właściwości powietrza, tlenu, dwutlenku węgla, wodoru - wyjaśnia, dlaczego powietrze jest mieszanina jednorodną - umiejętności- uczeń wykonuje doświadczenia wg instrukcji, - uzasadnia, że powietrze jest mieszanina jednorodną gazów, - samodzielnie otrzymuje składniki powietrza - samodzielnie wyciąga i odnotowuje wnioski z przeprowadzonych doświadczeń
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/bsp/bsp1.jpg)
Zaciągnięcie wody do szklanki – ok.20%
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/bsp/bsp2.jpg) Dlaczego płomień świecy gaśnie?
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/bsp/bsp3.jpg) Obserwacja płomienia świecy przy otwartym oknie u dołu i górze.
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/bsp/bsp4.jpg)
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/bsp/bsp5.jpg)
Co zauważasz, jeśli zrobisz szpilką mały otwór w baloniku i przystawisz do niego dłoń?
|