Warning: opendir(/home/zsleg/www/images/stories/projekt_gim_10_11) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory in /home/zsleg/www/plugins/content/jwsig.php on line 100

Projekt gimnazjalny.

Aktualności - Aktualności

W dniu 16 listopada 2010 r zaproszono przedstawicieli  okolicznych gimnazjów z Radzanowa, Bielska, Drobina, Staroźreb, Blichowa, Bulkowa, Ciachcina, Zawidza do udziału w szkoleniu zorganizowanym  w ZS w Łęgu Probostwie odnośnie organizacji projektu gimnazjalnego.

 

Szkolenie miało na celu zapoznanie z projektem jako metodą, zadaniami stojącymi przed dyrektorem, nauczycielami i uczniami w procesie jego planowania, dostosowaniem prawa wewnątrzszkolnego do zapisów rozporządzenia. Podczas części warsztatowej doskonalono formułowanie tematów, sposoby ich realizacji. Organizatorzy spotkania podzielili się również własnymi opracowaniami.

Jak podkreślili uczestnicy  podobało im się:

- „Jasny przekaz, prezentacje robocze na przykładach własnej placówki”

- „Praca zespołowa, szukanie pomysłów, rzetelność przekazanych informacji, miła atmosfera”

- „Super  organizacja i przygotowane materiały”.

- „Sposób przekazania wielu cennych wskazówek i informacji na temat tworzenia projektu edukacyjnego”.

Spotkanie zakończyło się deklaracją ze strony uczestników, że spróbują uczestniczyć w Festiwalu Projektów, który odbędzie się pod koniec tego roku szkolnego, a będzie możliwością zaprezentowanie tego, co zadziało się  na ich własnym podwórku.

 

 

Materiały wypracowane podczas spotkania

W zapisach propozycji tematów i fragmentów instrukcji zachowano pisownię oryginału.

Tematy projektów:

1.     W jaki sposób zaplanować wycieczkę tanią i atrakcyjną?

2.     Jak zorganizować dzień bez lekcji?

3.     Jak zaprezentować twórczość Szymborskiej w Internecie?

4.     Jak zmieniła się struktura demograficzna naszej gminy w ostatnim dziesięcioleciu?

5.     W jaki sposób żywność zmodyfikowana wpływa na zdrowie?

6.     Jak zorganizować Dzień Otwarty w naszej szkole?

7.     W jaki sposób można zwiększyć bezpieczeństwo uczniów w drodze do szkoły?

8.     Co możemy robić, aby oszczędzać energię w szkole?

9.     Jakim tradycjom hołduje społeczeństwo naszego regionu(naszej gminy)?

10. Jak wygląda statystyczny mieszkaniec naszej gminy?

11. Jak zmieniały się tradycje bożonarodzeniowe w krajach DA-CH?

12. Jak zmieniały się środki transportu na przestrzeni XIX i XX wieku?

13. Jak wygląda moja szkoła w statystyce opisowej?

14. Jak Wiedeń stał się metropolią kultury w Europie?

15. Jak wygrać wybory samorządowe?

16. W jaki sposób zginął Hitler?

17. Jak na przestrzeni epok zmieniała się moda kobieca?(spektakl, gazetka)

18. W jaki sposób mój udział w Samorządzie Szkolnym ma wpływ na zmianę sytuacji w szkole?

19. W jaki sposób rozwój motoryzacji wpłynął na rozwój społeczeństw?

20. Jak matematyka pomaga w życiu codziennym?

21. W jaki sposób walczyć z dzikimi wysypiskami śmieci?

22. Jak codzienna aktywność fizyczna wpływa na wydolność organizmu?

23. W jaki sposób osiągnąć świętość?

24. Dlaczego kula jest figurą idealną?

25. Jak efektywnie uczyć się języków obcych?

26. Jak prawidłowo przeprowadzić eksperyment chemiczny?

27. W jaki sposób motyw tańca funkcjonuje w literaturze polskiej?

28. Moja szkoła w liczbach i procentach.

29. Organizujemy wycieczkę jednodniową do Torunia.

30. Jak funkcjonują zapożyczenia z języka angielskiego w gwarze młodzieżowej(reklama, Internet)?

31. Osie i środki symetrii wybranych flag państw europejskich.

Instrukcje do projektów:

Temat

Jak efektywnie uczyć się słownictwa języka obcego?

Cele edukacyjne

- wprowadzenie słownictwa związanego z tematyką egzaminacyjną

- poszerzenie zakresu słownictwa za pomocą różnorodnych metod

- współpraca w grupie

Cele praktyczne

- wykorzystanie danego słownictwa w życiu codziennym

- nawiązanie nowych kontaktów z rówieśnikami z krajów obcojęzycznych

- współpraca, integracja

zadania

- zbadanie metod i technik jakimi uczą się koledzy

- wybranie najlepszej metody nauki

- studia- film

 

Temat

Jak zmieniały się tradycje świąteczne w krajach DA-CH?

Cele edukacyjne

- rozwijanie zainteresowań kulturą i sztuką krajów Da-CH

- poznanie tradycji świątecznych

- integracja zespołu klasowego

Cele praktyczne

- lepsze poznanie języka obcego

- zwiększenie motywacji do nauki j. obcych

zadania

- zbieranie materiałów

- szukanie w Internecie, bibliotekach, literaturze

- porównanie- jak zmieniały się tradycje na przestrzeni wieków

 

Temat

Jak zorganizować Dzień Otwarty?

Cele edukacyjne

- doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, kreatywności

- zasady higieny przygotowywania i spożywania posiłków

- kształtowanie patriotyzmu lokalnego

- poszerzenie wiedzy na temat historii naszej szkoły i miejscowości

Cele praktyczne

- współpraca w grupie

- sformułowanie zaproszenia

- wykorzystanie technologii informacyjnej

- potrafi higienicznie przygotować posiłek

zadania

- przygotowanie informacji

- przygotowanie prezentacji multimedialnej

- przygotowanie krótkiej inscenizacji

- przygotowanie ogniska i posiłku

 

Temat

Jak zmieniała się moda kobieca na przestrzeni epok?

Cele edukacyjne

- pozna dzieła malarskie z wybranych epok

- przeanalizowanie treści dzieł literackich

- obejrzy filmy

- rozumie pozycję społeczną kobiety na podstawie jej ubioru

- rozumie zasady doboru stroju do okoliczności

Cele praktyczne

- wykonanie strojów z epoki

- pokaz mody

zadania

- wybór dzieł malarskich i literackich(selekcja materiału)

- przygotowanie materiałów do wykonania strojów

- oprawa literacka, plastyczna, muzyczna

 

Temat

W jaki sposób substancje chemiczne zawarte w żywności wpływają na nasze zdrowie?

Cele edukacyjne

- uczeń potrafi wymienić nazwy substancji chemicznych dodawanych do żywności

- uczeń wie w jakim celu są używane

- uczeń potrafi wskazać wpływ używanych substancji na zdrowie człowieka

Cele praktyczne

- uczeń czyta etykiety zawierające skład danego produktu

- potrafi dokonać wyboru zdrowej żywności

 

Temat

Jak funkcjonują zapożyczenia z języka angielskiego w gwarze młodzieżowej?

Cele edukacyjne

- uczeń zna pojęcia: zapożyczenie, gwara, anglicyzmy

- uczeń poznaje wpływy j. obcego na kształtowanie się polszczyzny

Cele praktyczne

- potrafi wykorzystać praktycznie technologię informacyjną do prezentacji, wyszukiwania i selekcjonowania informacji

- potrafi wskazać zapożyczenia w jęz. polskim

- ma świadomość mody językowej

zadania

- zebranie tekstów i wypowiedzi z gwary młodzieżowej (wywiad, ankieta, czasopisma, programy młodzieżowe)

- wyszukiwanie anglicyzmów

 

 
free poker