Projekt gimnazjalny. |
Aktualności - Aktualności | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W dniu 16 listopada 2010 r zaproszono przedstawicieli okolicznych gimnazjów z Radzanowa, Bielska, Drobina, Staroźreb, Blichowa, Bulkowa, Ciachcina, Zawidza do udziału w szkoleniu zorganizowanym w ZS w Łęgu Probostwie odnośnie organizacji projektu gimnazjalnego.
Szkolenie miało na celu zapoznanie z projektem jako metodą, zadaniami stojącymi przed dyrektorem, nauczycielami i uczniami w procesie jego planowania, dostosowaniem prawa wewnątrzszkolnego do zapisów rozporządzenia. Podczas części warsztatowej doskonalono formułowanie tematów, sposoby ich realizacji. Organizatorzy spotkania podzielili się również własnymi opracowaniami. Jak podkreślili uczestnicy podobało im się: - „Jasny przekaz, prezentacje robocze na przykładach własnej placówki” - „Praca zespołowa, szukanie pomysłów, rzetelność przekazanych informacji, miła atmosfera” - „Super organizacja i przygotowane materiały”. - „Sposób przekazania wielu cennych wskazówek i informacji na temat tworzenia projektu edukacyjnego”. Spotkanie zakończyło się deklaracją ze strony uczestników, że spróbują uczestniczyć w Festiwalu Projektów, który odbędzie się pod koniec tego roku szkolnego, a będzie możliwością zaprezentowanie tego, co zadziało się na ich własnym podwórku.
Materiały wypracowane podczas spotkania W zapisach propozycji tematów i fragmentów instrukcji zachowano pisownię oryginału. Tematy projektów: 1. W jaki sposób zaplanować wycieczkę tanią i atrakcyjną? 2. Jak zorganizować dzień bez lekcji? 3. Jak zaprezentować twórczość Szymborskiej w Internecie? 4. Jak zmieniła się struktura demograficzna naszej gminy w ostatnim dziesięcioleciu? 5. W jaki sposób żywność zmodyfikowana wpływa na zdrowie? 6. Jak zorganizować Dzień Otwarty w naszej szkole? 7. W jaki sposób można zwiększyć bezpieczeństwo uczniów w drodze do szkoły? 8. Co możemy robić, aby oszczędzać energię w szkole? 9. Jakim tradycjom hołduje społeczeństwo naszego regionu(naszej gminy)? 10. Jak wygląda statystyczny mieszkaniec naszej gminy? 11. Jak zmieniały się tradycje bożonarodzeniowe w krajach DA-CH? 12. Jak zmieniały się środki transportu na przestrzeni XIX i XX wieku? 13. Jak wygląda moja szkoła w statystyce opisowej? 14. Jak Wiedeń stał się metropolią kultury w Europie? 15. Jak wygrać wybory samorządowe? 16. W jaki sposób zginął Hitler? 17. Jak na przestrzeni epok zmieniała się moda kobieca?(spektakl, gazetka) 18. W jaki sposób mój udział w Samorządzie Szkolnym ma wpływ na zmianę sytuacji w szkole? 19. W jaki sposób rozwój motoryzacji wpłynął na rozwój społeczeństw? 20. Jak matematyka pomaga w życiu codziennym? 21. W jaki sposób walczyć z dzikimi wysypiskami śmieci? 22. Jak codzienna aktywność fizyczna wpływa na wydolność organizmu? 23. W jaki sposób osiągnąć świętość? 24. Dlaczego kula jest figurą idealną? 25. Jak efektywnie uczyć się języków obcych? 26. Jak prawidłowo przeprowadzić eksperyment chemiczny? 27. W jaki sposób motyw tańca funkcjonuje w literaturze polskiej? 28. Moja szkoła w liczbach i procentach. 29. Organizujemy wycieczkę jednodniową do Torunia. 30. Jak funkcjonują zapożyczenia z języka angielskiego w gwarze młodzieżowej(reklama, Internet)? 31. Osie i środki symetrii wybranych flag państw europejskich. Instrukcje do projektów:
|