Program innowacyjny. Porządkujemy informacje.

Lekcja: program innowacyjny

Klasa: I gimnazjum

Temat: Porządkujemy informacje

Autorka: Marzenna Dąbrowska

Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: Uczniowie:

  • Znają rodzaje pamięci(bezpośrednia, krótkotrwała, długotrwała)

 

Cele lekcji:

  • znają sposoby zapamiętywania
  • porządkują informacje
  • tworzą mapę mentalną

 

Cele sformułowane w języku ucznia: Po dzisiejszej lekcji:

  • będziecie potrafili uporządkować informacje i przedstawić je w postaci mapy mentalnej

 

Nacobezu:

  • wiesz, jak konstruuje się mapę mentalną
  • tworzysz mapę mentalną
  • wymieniasz dwie korzyści tworzenia map mentalnych

 

Przebieg lekcji (metody i aktywności):

Wprowadzenie. Karty dialogowe.

Ekspert ( część klasy kończy swoją wypowiedź zgodnie z kartą dialogową, część bez karty)

Przypomnienie sposobów zapamiętania- prezentacja multimedialna.

Praca w parach:

Ćwiczenie na zrozumienie (załącznik nr 1)

Ćwiczenie na uporządkowanie(załącznik nr 2)

Mapa mentalna- zasady tworzenia- prezentacja

Zadanie pytania kluczowego i poszukiwanie odpowiedzi(burza mózgów).

Praca w grupach:

Tworzenie mapy mentalnej.

Nacobezu- tworzenie.

 

Kluczowe pytania dla uczniów:

Jakie są korzyści tworzenia map mentalnych

 

Praca domowa:

Stwórz mapę mentalną  dotyczącą Twojej osoby.

 

Materiały i pomoce dydaktyczne:

Karty dialogowe, załącznik, mazaki, teksty, prezentacja multimedialna

 

Załącznik nr 1

Spróbuj zapamiętać w 10-15 sekund

NA            KO         ST

SZA           ŁA         OK

SZ             JE

Zapisz na kartce zapamiętane zestawy liter.

A teraz sprawdź ile zajmie Ci zapamiętanie zdania: Nasza szkoła jest OK.

Załącznik nr 2

Zapamiętaj, jak najwięcej wyrazów:

róża                     komin                 łapa

dach                     łodyga               płatek

kot                        drzwi                 oko

ogon                    futro                   okno

liść                       klamka               kolec

dom                    pazur                  kwiat

A teraz sprawdź, ile zapamiętasz wyrazów przedstawionych w następującej kolejności:

róża                   dom                       kot

łodyga                drzwi                      futro

kolec                   klamka                   oko

liść                      okno                      łapa

kwiat                   dach                     pazur

płatek                  komin                   ogon

 

 

 

 
free poker