Program innowacyjny. Porządkujemy informacje. |
Lekcja: program innowacyjny Klasa: I gimnazjum Temat: Porządkujemy informacje
Autorka: Marzenna Dąbrowska
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: Uczniowie:
Cele lekcji:
Cele sformułowane w języku ucznia: Po dzisiejszej lekcji:
Nacobezu:
Przebieg lekcji (metody i aktywności): Wprowadzenie. Karty dialogowe. Ekspert ( część klasy kończy swoją wypowiedź zgodnie z kartą dialogową, część bez karty) Przypomnienie sposobów zapamiętania- prezentacja multimedialna. Praca w parach: Ćwiczenie na zrozumienie (załącznik nr 1) Ćwiczenie na uporządkowanie(załącznik nr 2) Mapa mentalna- zasady tworzenia- prezentacja Zadanie pytania kluczowego i poszukiwanie odpowiedzi(burza mózgów). Praca w grupach: Tworzenie mapy mentalnej. Nacobezu- tworzenie.
Kluczowe pytania dla uczniów: Jakie są korzyści tworzenia map mentalnych
Praca domowa: Stwórz mapę mentalną dotyczącą Twojej osoby.
Materiały i pomoce dydaktyczne: Karty dialogowe, załącznik, mazaki, teksty, prezentacja multimedialna
Załącznik nr 1 Spróbuj zapamiętać w 10-15 sekund NA KO ST SZA ŁA OK SZ JE Zapisz na kartce zapamiętane zestawy liter. A teraz sprawdź ile zajmie Ci zapamiętanie zdania: Nasza szkoła jest OK. Załącznik nr 2 Zapamiętaj, jak najwięcej wyrazów: róża komin łapa dach łodyga płatek kot drzwi oko ogon futro okno liść klamka kolec dom pazur kwiat A teraz sprawdź, ile zapamiętasz wyrazów przedstawionych w następującej kolejności: róża dom kot łodyga drzwi futro kolec klamka oko liść okno łapa kwiat dach pazur płatek komin ogon
|