Nauczanie zintegrowane. Edukacja polonistyczno - przyrodnicza. |
Wypowiedzi dzieci na temat "Nadchodzi wiosna" na podstawie fragmentów tekstu "Tropiciele", ilustracji oraz własnych obserwacji. Poznajemy zwiastuny wiosny. Wyrazy oznaczające nazwy czynności.
Zajęcia: Edukacja polonistyczno - przyrodnicza Klasa: pierwsza SP Nauczyciel prowadzący: mgr Małgorzata Jankowska
Temat zajęć: Wypowiedzi dzieci na temat ,,Nadchodzi wiosna” na podstawie fragmentów tekstu ,,Tropiciele’’, ilustracji oraz własnych obserwacji. Poznajemy zwiastuny wiosny. Wyrazy oznaczające nazwy czynności.
Cele operacyjne:
Cele w języku ucznia:
Nacobezu:
Metody pracy:
Formy pracy:
Środki dydaktyczne:
Przebieg zajęć.
1. Rozwiązanie ( praca w ławkach) w eliminatki literowej-wybieramy się na wiosenny spacer , będziemy stawać na co drugim polu. Dzieci malują te pola zieloną kredką-powstanie hasło ,,Nadchodzi wiosna”
2. Rozmawa w kręgu z dziećmi na temat pogody za oknem. -uczniowie opisują zaobserwowane zjawiska ( należy wspomnieć o odpowiednim ubiorze stosownie do pory roku)
3. Odczytanie uczniom fragmentów tekstu ,,Tropiciele” -wypowiedzi dzieci na temat opowiadania ukierunkowane pytaniami nauczyciela. - ustalenie , gdzie jeszcze możemy spotkać wiosnę. -zamieszczenie kilku przykładów nazw na tablicy( w lesie, na polu, w parku , w ogrodzie, w domu, w klasie)
4. Prezentacja obrazka przyrodniczego z lukami. Próba ustalenia czego brakuje na tym obrazku?( kwiatów i zwierząt )
5. Zabawa ruchowo –naśladowcza. Wybieram losowo 5 uczniów, którzy odczytują nazwy czynności i prezentują uczniom , pozostali uczniowie naśladują je grabi , rośnie , wieje , fruwa, budzi się
6. Dobieranie odpowiednich nazw czynności. ptaki sprzątają krokusy skaczą niedźwiedź wracają zające kwitną dzieci budzi się
7. Rozdanie karteczek , na których uczniowie zapisują nazwy 3 wiosennych ptaków i 3 wiosennych kwiatów.
8. Odczytanie informacji przez kilku uczniów. Rozdanie kolorowanek (dzieci malują na zajęciach bądź będzie to ich praca domowa)
9. Ocena pracy uczniów-rozdanie zielonych listków
10. Podsumowanie w kręgu.
|