Problem priorytetowy na rok szkolny 2012/2013 |
Problem priorytetowy na rok szkolny 2012/2013
- Nieprzestrzeganie norm współżycia i dobrego wychowania przez uczniów
Przyczyny istnienia problemu
- przemoc w grach komputerowych, telewizji, Internecie - trudności z opanowaniem emocji - nieprawidłowe postawy rodzicielskie, niska świadomość rodziców nt agresji , - wzorce wyniesione z domu rodzinnego - stosowanie przez rodziców kar nieadekwatnych do przewinienia - chęć dominacji w środowisku - zły wpływ grupy rówieśniczej - reagowanie przemocą na niską samoocenę wynikającą np. z trudnej sytuacji materialnej rodziny, złe odżywianie - naśladowanie zachowań dorosłych jako norma społeczna - niewłaściwa organizacja czasu - zbyt mało czasu poświęcanego na naukę
Proponowane działania rozwiązania problemu - kształtowanie świadomości pedagogicznej rodziców - edukacja uczniów na godzinach wychowawczych - filmy dydaktyczne - zajęcia z pedagogiem - stworzenie grupy terapeutycznej i opracowanie dla niej systemu kar i nagród - zaangażowanie Samorządu Uczniowskiego, organizacji i całej społeczności szkolnej - modyfikacja WSO - konsekwentne przestrzeganie WSO przez nauczycieli - ustalenie stałych zasad postępowania i konsekwentne ich przestrzeganie - kształtowanie osobowości uczniów oraz umiejętności społecznych mających na celu poznanie siebie ( umiejętność dokonywania oceny i samooceny ) - budowanie właściwych relacji społecznych ( szkoła – dom itp. ) - uświadamianie rodzicom zagrożeń związanych z różnymi uzależnieniami (komputerowymi, uzależnieniem się od gadżetów wkładanych do paczek z chipsami) - wzmacnianie pozytywnych postaw uczniowskich - wprowadzenie dyżurów uczniowskich - propagowanie pozytywnych wzorców i postaw
Kryterium sukcesu
Zmniejszenie uwag negatywnych i mniejsza liczba ocen (poprawnych i nieodpowiednich z zachowania)
|