Statut Zespołu Szkół w Łęgu Probostwie. - Strona 10

PDF  | Drukuj |
Dokumenty - Statut


Rozdział IV

Organizacja szkoły podstawowej

§.18. 1.W szkole podstawowej edukacja przebiega w dwóch etapach;
1)    etap I – klasy I-III szkoły podstawowej
2)    etap II- klasy IV-VI szkoły podstawowej

2.    Kształcenie na etapie I klas I-III szkoły podstawowej ma charakter zintegrowany i jest łagodnym przejściem od wychowania przedszkolnego do edukacji prowadzonej w systemie szkolnym.
1) Zajęcia edukacyjne prowadzi nauczyciel według ustalonego przez siebie planu    dostosowując część zajęć i przerw do aktywności uczniów.
2) Nauczyciel układa zajęcia w taki sposób aby zachować ciągłość nauczania i doskonalenia podstawowych umiejętności.
3) W każdym dniu procesu dydaktyczno-wychowawczego powinny wystąpić zajęcia ruchowe, których łączny tygodniowy czas powinien wynosić przynajmniej trzy godziny.

3. W II etapie edukacji obok przedmiotów  i bloków przedmiotowych występują ścieżki edukacyjne o charakterze dydaktyczno-wychowawczym zgodnie z obowiązującą podstawą programową w latach szkolnych 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012.

4.Terminy rozpoczęcia i zakończenia zajęć dydaktycznych,  przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określa rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego wydane przez  Ministra Edukacji Narodowej.
1).Dyrektor szkoły w uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim może w danym roku szkolnym ustalić dodatkowo do sześciu dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych. O ustalonych w danym roku szkolnym dniach wolnych informuje do dnia 30 września nauczycieli rodziców i uczniów.

5. Rok szkolny dzieli się na dwa semestry:
1) I semestr – rozpoczyna się we wrześniu, a  kończy  w styczniu w ostatni dzień   tygodnia  (termin ruchomy),zgodnie z ustaleniem Rady Pedagogicznej.
2) II semestr- rozpoczyna się w poniedziałek bezpośrednio po zakończeniu I semestru, a  
kończy w dniu zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

6.Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły podstawowej opracowany przez dyrektora szkoły do 30 kwietnia każdego roku z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania  oraz planu finansowego szkoły. Arkusz organizacyjny szkoły zatwierdza organ prowadzący szkołę do 30 maja danego roku po zaopiniowaniu przez organ nadzorujący.

7.W arkuszu organizacji szkoły podstawowej zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, ogólną liczbę  przedmiotów i zajęć obowiązkowych oraz liczbę godzin przedmiotów nadobowiązkowych, w tym kół zainteresowań i innych zajęć pozalekcyjnych  finansowanych ze środków przydzielonych przez Miasto i Gminę Drobin.

8.Dyrektor szkoły na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły podstawowej, ustala tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych – obowiązkowych, nadobowiązkowych                        i fakultatywnych, w tym wynikających z potrzeb wprowadzania eksperymentów i innowacji        z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.

9.Podstawową jednostką organizacyjną szkoły podstawowej jest oddział złożony z uczniów, którzy w ciągu roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych określonych szkolnym planem nauczania.

10. Liczba uczniów w  każdym oddziale określana jest w arkuszu organizacyjnym szkoły.               O możliwości minimalnej i maksymalnej liczebności oddziału decyduje organ prowadzący.

11. Podział na grupy jest obowiązkowy na zajęciach z języków obcych i informatyki w oddziałach liczących ponad 24 uczniów  oraz podczas ćwiczeń, w tym laboratoryjnych w oddziałach powyżej 39 uczniów.

12. W przypadku oddziałów liczących mniej niż 24 uczniów  lub mniej niż 30 uczniów podziału na grupy na zajęciach, o których mowa w pkt.11 można dokonać za zgodą organu prowadzącego szkołę.

13. Zajęcia z wychowania fizycznego w klasach IV-VI prowadzone są w grupach liczących od 12-26 uczniów.

14.Podstawową formą pracy szkoły podstawowej jest system klasowo-lekcyjny

15.Godzina lekcyjna trwa 45 minut.

16.Przerwy międzylekcyjne mogą trwać od 5 do 30 minut. Decyzję w tej sprawie podejmuje
dyrektor szkoły podstawowej.

17.Szkoła podstawowa w miarę posiadanych środków  organizuje zajęcia pozalekcyjne oraz
wprowadza przedmioty nadobowiązkowe.

18.Dla uczniów mających trudności w nauce i uczniów z zaburzeniami rozwojowymi mogą
być organizowane zajęcia wyrównawcze i korekcyjne.

19.Dla uczniów z uszkodzeniami narządów ruchu, słuchu i wzroku zasady udzielania opieki
i pomocy z udziałem nauczycieli, rodziców   i uczniów określone są indywidualnie dla
każdego ucznia.
20. Dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i głębokim organizuje się zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze  zgodnie z odrębnymi przepisami.


21.Zakres i rodzaj zajęć pozalekcyjnych ustala corocznie dyrektor szkoły podstawowej
z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań uczniów oraz możliwości organizacyjnych
szkoły.

22. Dla zapewnienia uczniom pomocy psychologiczno –pedagogicznej oraz wspierania ich       w planowaniu kariery zawodowej w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny.



 
free poker