Statut Zespołu Szkół w Łęgu Probostwie. - Strona 19

PDF  | Drukuj |
Dokumenty - Statut


Rozdział VII.
Inne ważne postanowienia.

§56.Procedura i tryb przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

1.Każdy członek społeczności szkolnej  (uczeń, jego rodzice, opiekunowie prawni i  nauczyciele) oraz pozostali pracownicy mogą składać do dyrektora szkoły skargi i wnioski dotyczące w szczególności pracy szkoły i wykonywanych zadań statutowych.

2 Skargi anonimowe ( nie zawierające imienia i nazwiska/nazwy oraz adresu wnoszącego) pozostawia się bez rozpoznania.)

3.Wnioskodawcy mogą składać skargi na piśmie lub ustnie.

4. W przypadku wniesienia skargi ustnej, osoba przyjmująca zgłoszenie sporządza protokół, który powinien zawierać w szczególności:
1) datę przyjęcia skargi,
2) dane ( imię i nazwisko/nazwę instytucji ) i adres zgłaszającego,
3) zwięzły opis sprawy ( zawierający konkretne, jasno sprecyzowane zarzuty),
4)podpis osoby wnoszącej skargę,
5)podpis osoby przyjmującej skargę.

5.Skarga adresowana do dyrektora szkoły może zostać przez wnioskodawcę  przesłana w odpisie do organu prowadzącego szkołę lub organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą (również w takim przypadku skargę rozpatruje i załatwia szkoła).

6. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić jej przedmiotu, niezwłocznie wzywa się wnoszącego do złożenia dodatkowych wyjaśnień i uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. Jeżeli nie uczyni tego w wyznaczonym terminie, jego skarga pozostanie bez rozpoznania.

7.Po wpłynięciu skargi dyrektor szkoły niezwłocznie podejmuje niezbędne kroki w celu przeanalizowania, wyjaśnienia i zbadania zarzutów (analizuje dokumentację, wysłuchuje wszystkie zainteresowane osoby/strony, gromadzi materiały dotyczące kwestii spornych), a następnie podejmuje decyzję w sprawie.

8. Jeżeli po zbadaniu i przeanalizowaniu sprawy dyrektor stwierdzi zaistniałe uchybienia i nieprawidłowości, wydaje polecenie lub podejmuje inne stosowane środki w celu ich usunięcia.

9. Jeżeli po zbadaniu i przeanalizowaniu sprawy dyrektor nie stwierdzi żadnych uchybień i nieprawidłowości, oddala skargę jako bezpodstawną.

10. Treść decyzji wraz z uzasadnieniem dyrektor przekazuje wnioskodawcy na piśmie w terminie 14 dni (w szczególnie uzasadnionych przypadkach 30 dni) od daty wpłynięcia skargi.

11.Od decyzji dyrektora wnioskodawca może się odwołać do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

12. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie, ani też innej osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.

Rozdział VII.

Kontakty szkoły.

§57.1. Szkoła współpracuje  z:

1)Policją
2) Sądem Rodzinnym
3)Centrum Edukacji Obywatelskiej
4) Ośrodkiem Zdrowia
5)Sanepidem
6)Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
7)Związkiem Gmin
8) i innymi instytucjami wspierającymi szkołę

2. W sytuacjach kryzysowych szkoła postępuje wg zasad określonych w procedurach.



 
free poker