Statut Zespołu Szkół w Łęgu Probostwie. - Strona 16

PDF  | Drukuj |
Dokumenty - Statut


Rozdział IV
Organizacja gimnazjum.
§43.1. Gimnazjum jest trzecim etapem edukacyjnym. To trzyletnia obowiązkowa szkoła dla uczniów 13- 16 lat. Do gimnazjum przystępują absolwenci klasy szóstej szkoły podstawowej.

2. W III etapie edukacji( druga i trzecia klasa)  występują obok przedmiotów  i bloków przedmiotowych ścieżki edukacyjne o charakterze dydaktyczno-wychowawczym zgodnie z  obowiązującą te klasy podstawą programową(lata szkolne 2009/2010, 2010/2011).

3.Terminy rozpoczęcia i zakończenia zajęć dydaktycznych,  przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określa rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego wydane przez  Ministra Edukacji Narodowej.
1).Dyrektor szkoły w uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim może w danym roku szkolnym ustalić dodatkowo do sześciu dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych. O ustalonych w danym roku szkolnym dniach wolnych informuje do dnia 30 września nauczycieli rodziców i uczniów.

4. Rok szkolny dzieli się na dwa semestry:
1) I semestr – rozpoczyna się we wrześniu, a  kończy  w styczniu w ostatni dzień tygodnia  
(termin ruchomy), zgodnie z ustaleniem Rady Pedagogicznej.
2) II semestr- rozpoczyna się w poniedziałek bezpośrednio po zakończeniu I semestru, a  
kończy w dniu zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

5.Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły podstawowej opracowany przez dyrektora szkoły do 30 kwietnia każdego roku z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania  oraz planu finansowego szkoły. Arkusz organizacyjny szkoły zatwierdza organ prowadzący szkołę do 30 maja danego roku po zaopiniowaniu przez organ nadzorujący.

6.W arkuszu organizacji gimnazjum zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, ogólną liczbę  przedmiotów i zajęć obowiązkowych oraz liczbę godzin przedmiotów nadobowiązkowych, w
tym kół zainteresowań i innych zajęć pozalekcyjnych  finansowanych ze środków przydzielonych przez Miasto i Gminę Drobin.

7.Dyrektor szkoły na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły podstawowej, ustala tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych – obowiązkowych, nadobowiązkowych i fakultatywnych, w tym wynikających z potrzeb wprowadzania eksperymentów i innowacji z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.

8.Podstawową jednostką organizacyjną gimnazjum jest oddział złożony z uczniów, którzy w ciągu roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych określonym szkolnym planem nauczania.

9. Liczba uczniów w  każdym oddziale określana jest w arkuszu organizacyjnym szkoły. O możliwości minimalnej i maksymalnej liczebności oddziału decyduje organ prowadzący.

10. Podział na grupy jest obowiązkowy na zajęciach z języków obcych i informatyki w oddziałach liczących ponad 24 uczniów  oraz podczas ćwiczeń, w tym laboratoryjnych w oddziałach powyżej 39 uczniów.

11. W przypadku oddziałów liczących mniej niż 24 uczniów  lub mniej niż 30 uczniów podziału na grupy na zajęciach, o których mowa w pkt.11 można dokonać za zgodą organu prowadzącego szkołę.

12. Zajęcia z wychowania fizycznego prowadzone są w grupach liczących od 12-26 uczniów. Zajęcia wychowania fizycznego odbywają się w systemie klasowo-lekcyjnym dla wszystkich uczniów klasy w wymiarze 2 godzin tygodniowo, a pozostałe 2 godziny uczniowie realizują na zajęciach międzyklasowych, zgodnie z własnymi zainteresowaniami, predyspozycjami i ofertą szkoły.

13.Podstawową formą pracy gimnazjum jest system klasowo-lekcyjny

14.Godzina lekcyjna trwa 45 minut.

15.Przerwy międzylekcyjne mogą trwać od 5 do 30 minut. Decyzję w tej sprawie podejmuje
dyrektor gimnazjum.

16.Gimnazjum w miarę posiadanych środków  organizuje zajęcia pozalekcyjne oraz
wprowadza przedmioty nadobowiązkowe.

17.Dla uczniów mających trudności w nauce i uczniów z zaburzeniami rozwojowymi mogą
być organizowane zajęcia wyrównawcze .

18.Dla uczniów z uszkodzeniami narządów ruchu, słuchu i wzroku zasady udzielania opieki i
pomocy z udziałem nauczycieli, rodziców   i uczniów określone są indywidualnie dla
każdego ucznia.

19. Dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i głębokim organizuje się zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze  zgodnie z odrębnymi przepisami.

20.Zakres i rodzaj zajęć pozalekcyjnych ustala corocznie dyrektor gimnazjum z
uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań uczniów oraz możliwości organizacyjnych
szkoły.

21. Dla zapewnienia uczniom pomocy psychologiczno –pedagogicznej oraz wspierania ich  w planowaniu kariery zawodowej w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny.



 
free poker