Regulamin działalności Rady Pedagogicznej. - Strona 4

| Drukuj |
Dokumenty - Regulaminy wewnętrzne szkoły

Rozdział IV.

Zmiany Regulaminu i przepisy końcowe.

§ 14

1. Zmiana( nowelizacja) Regulaminu odbywa się w trybie i na zasadach właściwych dla jego

uchwalenia.

2.  Nowelizacja może polegać na uchyleniu, zmianie lub uzupełnieniu dotychczasowych przepisów.

3.      Uchwała nowelizująca wymienia uchylane, zmieniane lub uzupełniane przepisy, podając zara-

zem  nową treść przepisów.

4.      Zmiany w Regulaminie wprowadza się zgodnie z trybem art.13 Ustawy o Systemie Oświaty.

 

Niniejszy Regulamin Rada Zespołu Szkół w Łęgu  Probostwie uchwaliła na posiedzeniu w dniu

Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia

Przewodniczący rady pedagogicznej

 

 

 

REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ

ZESPOŁU SZKÓŁ W ŁĘGU PROBOSTWIE

obowiązujący od dnia 23 sierpnia 2007r.

Regulamin działalności

Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół w Łęgu Probostwie

1. Na podstawie art. 40, ust. 1 , art. 43 ust.2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty ( tj. Dz.U. z 2004r. Nr 256, poz.2572 ze zm.) wprowadza się uchwałą Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół w Łęgu Probostwie z dnia 23 sierpnia 2007r niniejszy regulamin.

2.Traci moc regulamin Rady Pedagogicznej z dnia 19 listopada 2003r

Rozdział I

Postanowienia ogólne.

§ 1

Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Szkoły realizującym statutowe zadania dotyczące kształcenia, wychowania i opieki oraz wszystkie zadania wynikające z zarządzeń Ministra Edukacji Narodowej i Sportu, Kuratora Oświaty oraz Rady Miasta i Gminy.

§ 2

W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Zespole Szkół w Łęgu Probostwie.

§ 3

1.Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor.

2.W przypadku nieobecności dyrektora szkoły, przewodniczącym rady zostaje jego zastępca.

3.Obowiązki przewodniczącego Rady:

1) Organizacja i kierowanie pracami Rady Pedagogicznej

2) Realizacja uchwał Rady

3) Dbałość o właściwą atmosferę podczas obrad Rady i jej sprawny przebieg oraz zgodność

uchwał z przepisami prawa.

4) Tworzenie warunków zgodnego współdziałania członków Rady w procesie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły.

5) Ochrony praw i godności nauczyciela.

6) Zapoznania Rady z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.

7) Analizowanie stopnia realizacji uchwał Rady.

8) Dbałość o prowadzenie niezbędnej dokumentacji pracy Rady Pedagogicznej.

9) Przedstawienie 2 razy w roku szkolnym ogólnych wniosków wypływających ze sprawowania nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności .

10) Do realizacji zadań, o których mowa w pkt 1-9 , Przewodniczący może upoważnić

Wicedyrektora Szkoły.

4. Obowiązki członka Rady Pedagogicznej:

1) Realizacja zadań wynikających ze statutowych funkcji szkoły.

2) Przestrzegania prawa oświatowego, wewnętrznych regulaminów oraz zarządzeń dyrektora szkoły.

3) Czynne uczestnictwo w zebraniach Rady Pedagogicznej lub komisji, do których został powołany.

4) Przestrzeganie tajemnicy obrad Rady Pedagogicznej.

5) Składanie przed Radą sprawozdań z wykonania przydzielonych zadań.

6) Realizowanie i podporządkowanie się uchwałom Rady Pedagogicznej

§ 4.

1. Rada działa na posiedzeniach oraz przy pomocy swoich organów.

2. Organami o których mowa w ust. 1, są;

1) Przewodniczący

2) Komisje Rady Pedagogicznej

Rozdział II

Posiedzenia Rady- zagadnienia szczegółowe.

§ 5.

1. Zebrania Rady organizowane są z inicjatywy:

1) przewodniczącego Rady Pedagogicznej,

2) co najmniej 1/3 członków Rady,

3) organu prowadzącego szkołę,

4) organu sprawującego nadzór pedagogiczny.

2. Rada Pedagogiczna obraduje zgodnie z zatwierdzonym rocznym planem rady na;

1) posiedzeniach plenarnych organizowanych:

a) przed rozpoczęciem roku szkolnego

b) w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów

c) po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych

2) posiedzeniach roboczych:

a) w innych przypadkach z inicjatywy Przewodniczącego

b) w miarę bieżących potrzeb

3. W sytuacji, o jakiej mowa w ust. 2 pkt 2b, posiedzenia mogą być zwoływane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę albo co najmniej 1/3 członków Rady.

4. Wystąpienia, o których mowa w ust.2 pkt 2b, kierowane są w formie pisemnej do Przewodniczącego.

5. Pisma wymienione w ust. 4, powinny wskazywać sprawy wymagające zwołania posiedzenia Rady oraz termin jego przeprowadzenia.

6. Członkowie Rady popierający inicjatywę zorganizowania posiedzenia Rady, potwierdzają to poparcie własnoręcznym podpisem.

7. W zebraniach Rady lub określonych punktach programu tych zebrań, mogą uczestniczyć z głosem doradczym zaproszeni w imieniu Rady przez Przewodniczącego:

1) Przedstawiciele Rady Rodziców

2) Przedstawiciele samorządu Uczniowskiego oraz organizacji działających na terenie szkoły

3) Pracownicy administracji i obsługi.

§ 6.

  1. Przygotowanie posiedzenia Rady polega w szczególności na opracowaniu projektu porządku posiedzenia oraz zawiadomieniu członków rady o terminie posiedzenia ze wskazaniem daty, godziny rozpoczęcia oraz proponowanym porządku posiedzenia
  2. Zawiadomienie, o którym mowa w ust.1, kieruje się również do wymienionych w §5 ust3, podmiotów występujących o zorganizowanie posiedzenia Rady.
  3. Zawiadomienie o terminie i proponowanym porządku posiedzenia Rady dokonuje się przez umieszczenie informacji na tablicy ogłoszeń na 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia.
  4. W uzasadnionych przypadkach zawiadomienia można dokonać najpóźniej na 2 dni przed terminem posiedzenia ( posiedzenia nadzwyczajne).
  5. Nauczyciel potwierdza każdorazowo własnoręcznym podpisem fakt powiadomienia.
  6. Zebrania Rady organizuje się w czasie pozalekcyjnym.
  7. Obecność każdego nauczyciela na posiedzeniu Rady jest obowiązkowa.
  8. Usprawiedliwiona nieobecność na Radzie ma miejsce w przypadku, gdy nauczyciel przebywa na zwolnieniu lekarskim lub jest oddelegowany przez dyrektora szkoły do innych prac, albo też został zwolniony przez niego z powodu sytuacji losowej.
  9. Nieusprawiedliwioną nieobecność członka Rady na jej posiedzeniu traktuje się jak nieobecność w pracy ze wszystkimi tego konsekwencjami.

§ 7.

1. Rada powołuje, w zależności od potrzeb, stałe lub doraźne zespoły/ komisje, których działalność może dotyczyć wybranych zagadnień statutowej działalności szkoły i pracy nauczycieli.

2. Pracą zespołu/ komisji kieruje przewodniczący powołany przez Radę lub komisję na wniosek przewodniczącego Rady.

3. Zespół/ komisja składa na zebraniu sprawozdanie z wyników swojej pracy, formułuje opinie lub wnioski do zatwierdzenia przez Radę.

§ 8.

1.Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków rady.

2.Uchwały są podejmowane, z zastrzeżeniem ust.4 i ust.5, w głosowaniu jawnym; członkowie rady głosują poprzez podniesienie ręki 3. Głosowanie jawne przeprowadza osoba prowadząca posiedzenie.

4.Głosowanie tajne dotyczy uchwał odnoszących się do obsady stanowisk kierowniczych w szkole oraz delegowania przedstawicieli rady do składu komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora szkoły.

5.Głosowanie tajne przeprowadza się także na wniosek członka Rady, przyjęty w głosowaniu jawnym, według zasad przewidzianych w ust.1.

5. Aby przeprowadzić tajne głosowanie, rada wybiera każdorazowo trzyosobową komisję skrutacyjną.

§ 9.

1.Zwykła większość głosów jest to taka liczba głosów „ za” , która przewyższa co najmniej o jeden głos liczbę głosów „ przeciw”. Pomija się głosy „ wstrzymujące się”, mające znaczenie wyłącznie dla ustalenia zachowania minimalnej frekwencji.

§ 10.

1.Uchwały Rady obowiązują wszystkich uczniów oraz wszystkich pracowników szkoły.

Rozdział III.

Zadania Rady Pedagogicznej.

§ 11.

1. Do podstawowych zadań Rady należy:

· Planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

· Okresowe i roczne analizowanie i ocenianie stanu nauczania, wychowania i opieki oraz organizacyjnych i materialnych warunków pracy.

· Kształtowanie postaw obywatelskich, etycznych i zawodowych zgodnie z Konstytucją RP i Powszechną Deklaracją Praw Człowieka.

· Organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechniania nowatorstwa pedagogicznego.

· Współpraca z rodzicami i opiekunami uczniów.

2. Rada Pedagogiczna na posiedzeniach plenarnych zatwierdza:

* Wyniki klasyfikacji i promocji uczniów.

· Roczny plan pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły

· Wnioski zespołów przedmiotowych, komisji powołanych przez Radę

· Propozycję prowadzenia w szkole eksperymentów dydaktycznych i pedagogicznych, programy autorskie.

· Szkolne regulaminy o charakterze wewnętrznym.

· Organizację doskonalenia zawodowego nauczycieli.

· Wnioski wychowawców i innych nauczycieli w sprawie przyznania uczniom nagród i wyróżnień oraz udzielania kar.

3. Rada Pedagogiczna na posiedzeniu plenarnym opiniuje:

* Tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych

· Wnioski dyrektora dotyczące organizacji pracy szkoły

· Plan finansowy szkoły

· Wnioski o przyznanie nauczycielom i pracownikom szkoły odznaczeń, nagród oraz innych form uznania.

§ 12.

1. Praca Rady pedagogicznej jest dokumentowana.

2. Dokumentację tę stanowi:

· Księga Protokołów Rady Pedagogicznej

· Księga Uchwał Rady Pedagogicznej

· Teczka sprawozdań

· Plan pracy Rady Pedagogicznej.

3. Projekty uchwał w formie odrębnego dokumentu przygotowuje:

- przewodniczący lub upoważniony przez przewodniczącego członek rady albo specjalnie

powołana do tego celu komisja

- w przypadku projektów uchwał, które dotyczą dyrektora tylko specjalnie do tego celu

powołana uchwałą rady, komisja.

4. Uchwała powinna zawierać:

- tytuł uchwały ( numer uchwały , organ, który ją wydał, datę podjęcia i określenie przedmiotu

uchwały),

- podstawę prawną

- kolejne paragrafy- tekst uchwały, załączniki,

- podpis przewodniczącego rady pedagogicznej

5. Rada Pedagogiczna wyraża swoje opinie i stanowiska zawsze w formie uchwały.

§ 13.

1. Przyjmuje się następujący ramowy porządek zebrań:

a) ustalenie liczby członków rady obecnych na posiedzeniu, ustalenie quorum,

b) przyjęcie porządku zebrania,

c) przyjęcie protokółu z poprzedniego zebrania,

d) wybór komisji lub zespołów , jeżeli zachodzi taka potrzeba,

e) realizacja porządku zebrania,

f) sprawy różne, wolne głosy, dyskusja,

g) uporządkowanie wniosków i głosów

2.Rada zatwierdza porządek posiedzenia.

3.Głosowanie w sprawie porządku posiedzenia odbywa się po otwarciu posiedzenia i stwierdzeniu jego prawomocności.

4.Bezpośrednio przed głosowaniem, o którym mowa w ust. 2, członkowie Rady mogą zgłaszać propozycje co do uzupełnienia porządku posiedzenia.

5.Propozycje wymienione w przepisie poprzedzającym oraz innego rodzaju wnioski formalne poddawane są pod głosowanie Rady.

6..Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane w księdze protokołów rady. Posiedzenia protokołuje członek rady wskazany przez dyrektora. Protokołowanie zebrań rady pedagogicznej traktowane jest jako przydział stałego zajęcia w ramach wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela. Protokół jest podpisywany przez przewodniczącego oraz protokolanta rady.

7.Protokół z zebrania rady pedagogicznej zawiera:

a) numer i datę zebrania , numery podjętych uchwał,

b) stwierdzenie prawomocności posiedzenia,

c) liczbę członków Rady z podzieleniem na obecnych i nieobecnych ( lista obecności stanowi odrębny dokument) oraz listę osób uczestniczących w zebraniu z głosem doradczym- jeżeli taka sytuacja miała miejsce,

d) przyjęty porządek zebrania,

e) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,

f) przebieg zebrania, streszczenie wystąpień i dyskusji oraz przedmiot zgłoszonych i uchwalonych wniosków,

g) numery podjętych uchwał,

h) podpisy przewodniczącego i protokolanta.

8.Protokół posiedzenia udostępnia się członkom Rady do wglądu najpóźniej w ciągu siedmiu dni od dnia posiedzenia poprzez wyłożenie w sekretariacie szkoły.

9.Każdy z członków Rady ma prawo zaznajomić się z treścią protokołu posiedzenia i zgłaszania Przewodniczącemu uwag do treści protokołu na piśmie.

10.Uwagi o których mowa w ust.9, można zgłaszać w ciągu pięciu dni od dnia udostępnienia protokołu posiedzenia do wglądu. Nie zgłoszenie żadnej uwagi jest równoznaczne z przyjęciem protokołu. Uwagi zgłoszone w terminie są poddawane pod głosowanie Rady.

11.Protokólarz Rady Pedagogicznej wraz z jej podstawowymi dokumentami przechowuje się w sekretariacie szkoły i udostępnia upoważnionym osobom w budynku szkoły. Protokólarz nie może być wynoszony poza budynek szkoły.

12.Zebrania Rady numeruje się cyframi rzymskimi, a uchwały Rady – arabskimi (np. I / 200../200.. i 1/ 200../200...)

13.Nowa numeracja zaczyna się z początkiem roku szkolnego.

Rozdział IV.

Zmiany Regulaminu i przepisy końcowe.

§ 14

1. Zmiana( nowelizacja) Regulaminu odbywa się w trybie i na zasadach właściwych dla jego

uchwalenia.

2. Nowelizacja może polegać na uchyleniu, zmianie lub uzupełnieniu dotychczasowych przepisów.

3. Uchwała nowelizująca wymienia uchylane, zmieniane lub uzupełniane przepisy, podając zara-

zem nową treść przepisów.

4. Zmiany w Regulaminie wprowadza się zgodnie z trybem art.13 Ustawy o Systemie Oświaty.

Niniejszy Regulamin Rada Zespołu Szkół w Łęgu Probostwie uchwaliła na posiedzeniu w dniu

Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia

Przewodniczący rady pedagogicznej

 



 
free poker