Projekt matematyczny „Matematyka czasu” realizowany w ramach programu Śladami Pitagorasa w Szkole Podstawowej w Łęgu Probostwie.
Cele programu to • promowanie zajęć jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego, • rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych, • zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych, • wyrobienie nawyku obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania i zdobywania informacji, • doskonalenie zdobytych umiejętności w rozwiązywaniu problemów matematycznych i nabywanie nowych umiejętności, • wyzwalanie twórczej aktywności, • wdrażanie do logicznego myślenia • zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami, • rozwijanie umiejętności dzielenia się wiedzą. • opanowanie sprawnego wykonywania obliczeń na liczbach naturalnych, • opanowanie umiejętności wykorzystania najprostszych pojęć geometrii w sytuacjach praktycznych, • opanowanie umiejętności zamiany jednostek czasu, • uczenie logicznego myślenia, • aktywizowanie ucznia, zachęcanie do przejawiania inicjatyw i realizowania własnych pomysłów, • wdrażanie do rozwiązywania problemów praktycznych, • rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych nietypowych rozwiązań. W ramach projektu dowiedzieliśmy się o zegarze światowym. Korzystaliśmy z internetu, aby policzyć różnice czasu na świecie. Poznaliśmy historię zegara. Konstruowaliśmy własne zegary, w tym również klepsydry. Przy tym dobrze się bawiliśmy, a dla naszych kolegów i koleżanek przygotowaliśmy wystawkę tematyczną.
Zegar światowy - już wiemy jak policzyć różnicę czasu.
W ten sposób przypominamy sobie, ile dni mają poszczególne miesiące.
Nasze zegary…
Wystawka na korytarzu…
Bawiliśmy się, ale tak też można mierzyć czas.
Opinie uczniów o projekcie: „Najbardziej podobało mi się robienie klepsydr oraz to, że używaliśmy wielu technik i była bardzo miła atmosfera.” Aleksandra Dzikowska
„Podobało mi si ę to, że na każdej lekcji jest coś innego, a nie ciągle to samo.” Justyna Kuźniewska
„Najbardziej podobało mi się robienie klepsydr i zabawa ze sznurkiem oraz to, że bawiliśmy się matematyką.” Marta Kwiatkowska
„Najbardziej podobało mi się robienie klepsydr i układanie klocków. Było zabawnie i ciekawie.” Karolina Matusiak
„Podobało mi się, jak robiliśmy klepsydry i pracowaliśmy w grupach. Dużo także zapamiętałam jak zamienialiśmy jednostki czasu.” Weronika Szydłowska
„Mnie podobało się najbardziej robienie prezentacji, gra w domino, zamiana czasu. Było przy tym dużo zabawy.” Rzemieniewska Magdalena
Opracowała: Marzenna Dąbrowska
|