Projekt matematyczny „Matematyka czasu”.

Śladami Pitagorasa - Śladami Pitagorasa

Projekt matematyczny „Matematyka czasu” realizowany w ramach programu Śladami Pitagorasa w Szkole Podstawowej w Łęgu Probostwie.

 




Cele programu to
•    promowanie zajęć  jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego,
•     rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych,
•    zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych,
•    wyrobienie nawyku obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania i zdobywania informacji,
•    doskonalenie zdobytych umiejętności w rozwiązywaniu problemów matematycznych i nabywanie nowych umiejętności,
•    wyzwalanie twórczej aktywności,
•    wdrażanie do logicznego myślenia
•    zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami,
•    rozwijanie umiejętności dzielenia się wiedzą.
•    opanowanie sprawnego wykonywania obliczeń na liczbach naturalnych,
•    opanowanie umiejętności wykorzystania najprostszych pojęć geometrii w sytuacjach praktycznych,  
•    opanowanie umiejętności zamiany jednostek czasu,
•    uczenie logicznego myślenia,
•    aktywizowanie ucznia, zachęcanie do przejawiania inicjatyw i realizowania własnych pomysłów,
•    wdrażanie do rozwiązywania problemów praktycznych,
•    rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych nietypowych rozwiązań.
W ramach projektu dowiedzieliśmy się o zegarze światowym. Korzystaliśmy z internetu, aby policzyć różnice czasu na świecie. Poznaliśmy historię zegara. Konstruowaliśmy własne zegary, w tym również klepsydry. Przy tym dobrze się bawiliśmy, a dla naszych kolegów i koleżanek przygotowaliśmy wystawkę tematyczną.

Zegar światowy - już wiemy jak policzyć różnicę czasu.


W ten sposób przypominamy sobie, ile dni mają poszczególne miesiące.


Nasze zegary…


Wystawka na korytarzu…


Bawiliśmy się, ale tak też można mierzyć czas.

 

Opinie uczniów o projekcie:
„Najbardziej podobało mi się robienie klepsydr oraz to, że używaliśmy wielu technik i była bardzo miła atmosfera.”
Aleksandra Dzikowska


„Podobało mi si ę to, że na każdej lekcji jest coś innego, a nie ciągle to samo.”
Justyna Kuźniewska


„Najbardziej podobało mi się robienie klepsydr i zabawa ze sznurkiem oraz to, że bawiliśmy się matematyką.”
Marta Kwiatkowska


„Najbardziej podobało mi się robienie klepsydr i układanie klocków. Było zabawnie i ciekawie.”
Karolina Matusiak


„Podobało mi się, jak robiliśmy klepsydry i pracowaliśmy w grupach. Dużo także zapamiętałam jak zamienialiśmy jednostki czasu.”
Weronika Szydłowska


„Mnie podobało się najbardziej robienie prezentacji, gra w domino, zamiana czasu. Było przy tym dużo zabawy.”
Rzemieniewska Magdalena




Opracowała:
Marzenna Dąbrowska

 
free poker