W dniu 29 maja 2018 r. odbyły się warsztaty z programu CEO „Edukacja o polityce”, moduł „Media”.
Zajęcia trwały 3 godziny i wzięło w nich udział 21 uczniów. Warsztaty dotyczące mediów były realizowane podczas zajęć dodatkowych dla chętnych uczniów z klas drugich i trzecich oddziałów gimnazjalnych. Uczniowie pracowali wykorzystując materiały i scenariusze CEO. Swoje przemyślenia przedstawiali na kartach i omawiali na forum. Respektowali zasady dobrej dyskusji . Byli bardzo zaangażowani w lekcję. Potrafili uszanować odmienne zdanie swoich kolegów. Zrealizowaliśmy tematy: Media publiczne. Funkcje i zadania mediów w państwie demokratycznym, Media publiczne. Czy media publiczne są konieczne w państwie demokratycznym? Najtrudniejsze było dla uczniów, na początku zajęć, odróżnienie mediów publicznych od komercyjnych. Najbardziej zaskakującą wiadomością było bardzo wysokie opłacanie abonamentu w Wielkiej Brytanii w przeciwieństwie do naszego kraju. Młodzież doszła do wniosku, że media są warunkiem państwa demokratycznego, a nasze media publiczne spełniają wszystkie warunki Ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji. Uczniowie zdobyli wiele informacji, które nie pojawiają się w procesie nauczania i stwierdzili, że temat jest bardzo interesujący i godny pogłębienia w roku następnym. W dniu 5 czerwca 2018r odbyły się warsztaty programu CEO „Edukacja o Polityce”, moduł- „Relacje USA, NATO, UE” i trwały 3 godziny. Wzięło w nich udział 18 uczniów. Zajęcia dotyczące relacji USA, NATO, UE były realizowane podczas zajęć dodatkowych dla chętnych uczniów z klas drugich i trzecich oddziałów gimnazjalnych. Uczniowie pracowali wykorzystując materiały i scenariusze CEO. Pracowali w grupach oraz wypowiadali się indywidualnie . Dzielili się swoimi wiadomościami i przemyśleniami. Respektowali zasadę tolerancji dla innych poglądów. Korzystali z pomocy znanych z lekcji OK. Podczas zajęć zrealizowano tematy: Suwerenność i współpraca międzynarodowa. W jakim stopniu Polska powinna angażować się na arenie międzynarodowej? Czy Polska powinna dążyć do zbliżenia z NATO? Czy Polska powinna zwiększać wydatki na obronność? Czy Polska powinna dążyć do zbliżenia z UE? Czy Polska powinna przyjąć euro? Najtrudniejsze dla uczniów było podanie przykładów polityk, działań, w których Polska przekazała kompetencje na poziom unijny. Najlepiej uczniowie poradzili sobie z oceną różnych stwierdzeń, gdzie w 100% zgadali się ze sobą. Młodzież doszła do wniosku, że suwerenność państwa jest dla nich bardzo ważna. Popierają w pełni zbliżenie Polski z NATO i zwiększenie wydatków na obronność. Dostrzegają pozytywne skutki bycia w UE, ale też krytycznie odnoszą się do niektórych posunięć , oceniając je, jako „zamach” na suwerenność. Uczniowie zdobyli wiele nowych, ciekawych informacji , które wzbudziły zainteresowanie otaczającym ich światem.