Projekt matematyczny „Mistrz wymiarów”.

Śladami Pitagorasa - Matematyka

Projekt matematyczny „Mistrz wymiarów” realizowany w ramach programu Klubu Młodego Odkrywcy w Publicznym Gimnazjum w Łęgu Probostwie.




Realizacja powyższego projektu ma umożliwić jego uczestnikom(uczniom klasy trzeciej gimnazjum): pokazanie, jak można wyjaśnić pojęcia matematyczne, stosując różne pomoce z wykorzystaniem technik multimedialnych, tak aby stały się one atrakcyjne dla ich rówieśników, zmotywować do doskonalenia swoich umiejętności oraz rozwijania ukrytych zdolności. Bo najlepiej się nauczyć ucząc innych.
Cele ogólne programu
•    promowanie zajęć  jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego,
•     rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych,
•    zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych,
•    wyrobienie nawyku obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania i zdobywania informacji,
•    doskonalenie zdobytych umiejętności w rozwiązywaniu problemów matematycznych i nabywanie nowych umiejętności,
•    kształcenie wyobraźni przestrzennej,
•    wyzwalanie twórczej aktywności,
•    wdrażanie do logicznego myślenia
•    zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami,
•    rozwijanie umiejętności korzystania z technik multimedialnych,
•    umiejętność stosowania algorytmów, wyjaśniania pojęć,
•    rozwijanie umiejętności dzielenia się wiedzą.
•    rozwijanie umiejętności wykorzystania pojęć geometrii w sytuacjach praktycznych,  
•    uczenie logicznego myślenia,
•    umiejętność korzystania z programów Excel, Power Point,
•    aktywizowanie ucznia, zachęcanie do przejawiania inicjatyw i realizowania własnych pomysłów,
•    wdrażanie do rozwiązywania problemów praktycznych,
•    rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych nietypowych rozwiązań.
W ramach projektu przypomnieliśmy sobie podstawowe pojęcia z geometrii dwóch, a następnie trzech wymiarów. Zastanawialiśmy się, jak najprościej przekazać tę wiedzę innym.

Kąt wypukły czy wklęsły?
Wykonywaliśmy zatem pomoce z papieru, sznurków, a następnie fotografowaliśmy i umieszczaliśmy je w prezentacjach.

Skonstruowaliśmy prezentację - zagadkę: pomyśl, a ja odgadnę o jakiej figurze pomyślałeś. W ten sposób sami dowiedzieliśmy się o algorytmach. Praktyka a teoria- porównaliśmy objętości brył i wyciągnęliśmy wnioski odnośnie różnic pojemności naczyń.

Niestraszne nam będą również programy Excel i Power Point. Wiemy jak możemy je wykorzystać, zwłaszcza ten pierwszy wmatematyce.

 

Projekt podsumowaliśmy w formie wypowiedzi poprzez sztukę - film. To był nasz pomysł.

Opracowała:
Marzenna Dąbrowska

 

 
free poker