Region w którym mieszkam.

Śladami Pitagorasa - Geografia

Tematy zajęć:
- Położenie i środowisko Łęga.
- Obserwacja litosfery najbliższej okolicy.
- Gospodarstwo rolne w moim regionie.
- Główne problemy rozwojowe gminy.

Zajęcia odbywały się w szkole i w terenie.
Realizację tego bloku tematycznego rozpoczęliśmy od poszukiwania i porządkowania informacji na temat Gminy Drobin i okolic Łęga.

Poszukujemy informacji na temat okolic Łęga

 

Prezentujemy efekty naszej pracy


Prowadziliśmy obserwacje w terenie. Zwracaliśmy uwagę na formy terenu, skały, gleby. Badaliśmy odkrywkę glebową. Rysowaliśmy szkic przebytej trasy.

Badamy odkrywkę glebową – wyznaczamy poziomy gleby

 

Oznaczamy odczyn i wilgotność poszczególnych poziomów glebowych

 

Mierzymy poziomy gleby

 

Badamy barwę gleby i zapisujemy wyniki naszych pomiarów

 

Robimy notatki do szkicu trasy: „Szkoła – miejsce obserwacji

 

Roboczy szkic trasy

 

Sporządzamy szkic trasy



Byliśmy w dwóch gospodarstwach rolnych. Zadaniem uczniów było na podstawie obserwacji i wywiadu z właścicielami gospodarstw opisać funkcjonowanie gospodarstwa rolnego  o większej i mniejszej powierzchni.


WIZYTA W GOSPODARSTWIE PAŃSTWA RZEMIENIEWSKICH

Zwiedzamy gospodarstwo rolne

 

Oglądamy sprzęt rolniczy

 

Oceniamy estetykę gospodarstwa

 

Przeprowadzamy wywiad z właścicielką gospodarstwa

 

Porządkujemy swoje notatki

 

Graficzne podsumowanie wizyty w gospodarstwie

 

WIZYTA W GOSPODARSTWIE PAŃSTWA AMROZY

Kompleks silosów zbożowych

 

Gospodarz pokazuje nam zmagazynowane zapasy paszy

 

Podziwiamy stado bydła

 

Oceniamy wyposażenie gospodarstwa w sprzęt rolniczy

 

Oceniamy jakość i funkcjonalność budynków gospodarczych

 

Oceniamy warunki życia właścicieli gospodarstwa

 

Przeprowadzamy wywiad z Panem Amrozym i jego synem – studentem wydziału rolniczego

 
free poker