Komórka jako podstawowa jednostka strukturalna i funkcjonalna organizmu.

Śladami Pitagorasa - Biologia

W ramach zajęć KLUBU ODKRYWCÓW odbyły się zajęcia z biologii.
TEMAT: Komórka jako podstawowa jednostka strukturalna i funkcjonalna organizmu.
Celem zajęć było :
1.Utrwalenie budowy komórki.
2.Porównanie budowy komórki roślinnej, zwierzęcej, bakterii i grzybów.
3.Wskazywanie i nazywanie organelli komórkowych oraz określanie ich funkcji.
4.Rozwijanie umiejętności twórczej realizacji zadań, samodzielnego poszukiwania informacji i wykonywania poleceń.
Metody:
1.Gra dydaktyczna, prezentacja multimedialna, krzyżówka, loteryjka, drama, rebusy, gra "ZGADNIJ KIM JESTEM?", oglądanie preparatów mikroskopowych.
Formy pracy: praca w grupach
Przebieg zajęć:
Uczniowie po obejrzeniu prezentacji multimedialnej dotyczącej budowy komórek  pracowali w grupach
- rozpoznawali komórki po modelach, rozwiązywali rebusy i krzyżówki
- obserwowali preparaty mikroskopowe różnych komórek
– zabawa ZGADNIJ KIM JESTEM? - jeden uczeń staje się wybraną komórką, wybraną strukturą komórkową lub związkiem chemicznym, który ją buduje, ale nie wie jaką – stara się dowiedzieć zadając pytania na które pozostali uczniowie mogą odpowiedzieć TAK lub NIE. Może być sytuacja odwrotna tzn. uczeń wie, co reprezentuje, a pozostali uczniowie próbują się tego dowiedzieć, zadając pytania, na które dany uczeń odpowiada TAK lub NIE.
- wykonywali modele różnych komórek – wykorzystywali materiały różne i realizowali własne pomysły
Wszyscy nie tylko świetnie się bawili, ale i utrwalili materiał dotyczący komórek.



Uczniowie koncentrują się nad pracą.



Ostatnie poprawki i prace gotowe do prezentacji.


Prezentacja i  sprawdzenie wiadomości.


Która grupa wypadnie lepiej?

 
free poker