Śladami Pitagorasa -
Biologia
|
W ramach zajęć KLUBU ODKRYWCÓW odbyły się zajęcia z biologii.
TEMAT: Komórka jako podstawowa jednostka strukturalna i funkcjonalna organizmu. Celem zajęć było : 1.Utrwalenie budowy komórki. 2.Porównanie budowy komórki roślinnej, zwierzęcej, bakterii i grzybów. 3.Wskazywanie i nazywanie organelli komórkowych oraz określanie ich funkcji. 4.Rozwijanie umiejętności twórczej realizacji zadań, samodzielnego poszukiwania informacji i wykonywania poleceń. Metody: 1.Gra dydaktyczna, prezentacja multimedialna, krzyżówka, loteryjka, drama, rebusy, gra "ZGADNIJ KIM JESTEM?", oglądanie preparatów mikroskopowych. Formy pracy: praca w grupach Przebieg zajęć: Uczniowie po obejrzeniu prezentacji multimedialnej dotyczącej budowy komórek pracowali w grupach - rozpoznawali komórki po modelach, rozwiązywali rebusy i krzyżówki - obserwowali preparaty mikroskopowe różnych komórek – zabawa ZGADNIJ KIM JESTEM? - jeden uczeń staje się wybraną komórką, wybraną strukturą komórkową lub związkiem chemicznym, który ją buduje, ale nie wie jaką – stara się dowiedzieć zadając pytania na które pozostali uczniowie mogą odpowiedzieć TAK lub NIE. Może być sytuacja odwrotna tzn. uczeń wie, co reprezentuje, a pozostali uczniowie próbują się tego dowiedzieć, zadając pytania, na które dany uczeń odpowiada TAK lub NIE. - wykonywali modele różnych komórek – wykorzystywali materiały różne i realizowali własne pomysły Wszyscy nie tylko świetnie się bawili, ale i utrwalili materiał dotyczący komórek.
Uczniowie koncentrują się nad pracą.
Ostatnie poprawki i prace gotowe do prezentacji.
Prezentacja i sprawdzenie wiadomości.
Która grupa wypadnie lepiej?
|