W ramach KMO odbywają się zajęcia chemiczno- biologiczne. Tworzymy dwie dziesięcioosobowe grupy.
Celem naszych zajęć jest: 1. Kształtowanie postaw badawczych, organizacja pracy własnej i innych 2. Wskazanie powiązania chemii z innymi naukami i znaczenia chemii w życiu codziennym 3.Umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur z zakresu przedmiotów matematyczno- przyrodniczych 4. Pokazanie chemii i biologii jako atrakcyjnych, efektownych i eksperymentalnych nauk ścisłych.. 5. Stosowanie metod aktywnych, które prowadzą do zwiększenia skuteczności nauczania i uczenia się, możliwości motywowania uczniów do działania, możliwości rozwijania twórczego myślenia, kreatywności ucznia oraz własnej, integracji wiedzy różnych przedmiotów, umiejętności współpracy i komunikacji w grupie, umiejętności organizowania pracy własnej i innych.
Zajęcia odbywają się w piątki i soboty zgodnie z harmonogramem na I semestr.
Tematyka zajęć – Chemia jako atrakcyjna, efektowna i eksperymentalna nauka ścisła. Temat zajęć Moje małe laboratorium chemiczne - zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania doświadczeń - moje stanowisko pracy - samodzielne wykonywanie doświadczeń zgodnie z kartą pracy - próby samodzielnego formułowania spostrzeżeń-obserwacji, wniosków Kwasy, zasady, sole- badanie wybranych właściwości - Badanie właściwości kwasu siarkowego VI - Reakcja zasady sodowej z kwasem siarkowym VI / kwasem chlorowodorowym w obecności wskaźnika - badanie zachowania się wskaźników wobec roztworów kwasów, zasad i soli - zastosowanie wskaźników do badania odczynu wody, mleka i gleby Przygotowanie akcesoriów do chemicznej choinki Efekty świetlne i barwne - barwienie płomieni - płonące bagno - chemiczny ogród
Zakres – Biologia - Tajemniczy świat roślin i zwierząt. Tematyka zajęć Niewidzialne gołym okiem- tajemnice budowy komórek. - lupa i mikroskop, obraz komputerowy – obsługa i wykorzystanie różnych mikroskopów - samodzielne wykonanie preparatów mikroskopowych - opis obrazu mikroskopowego własnego preparatu Wpływ zmian klimatycznych na rozwój roślin- projekt badawczy - wpływ czynników środowiskowych-temperatury, wilgotności, soli mineralnych, zasolenia na rozwój roślin - założenie hodowli , zaprojektowanie badań - zmiany klimatyczne, a produkcja żywności- prezentacja wyników
Nasze działania chemiczne w fotograficznych migawkach:
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06368.JPG) Nasze pierwsze samodzielne doświadczenia -
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06371.JPG) - i sprzątanie po zajęciach
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06457.JPG) Pracujemy zgodnie z instrukcją - kartami pracy.
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06456.JPG) To wcale nie takie trudne, idzie nam co raz lepiej.
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06962.JPG)
Chemiczna choinka.
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06961.JPG)
Pierwsze ozdoby na chemiczną choinkę.
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06948.JPG)
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06949.JPG)
Masa solna to dobry materiał na bombki .
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06959.JPG) Nasze inne pomysły na ozdoby choinkowe.
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06960.JPG)
Materiał to polietylen, papier, szkło, aluminium, cynk, lakiery, brokaty, masa solna, farby i inne substancje.
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06955.JPG)
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06958.JPG)
Fajna zabawa i wiele pomysłów.
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC06950.JPG) Więcej można będzie zobaczyć na naszej choince tuż przed świętami.
![](/images/stories/foty/2011_12/pitagoras/KMO_chemia/DSC00070.jpg)
|