Śladami Pitagorasa -
Zajęcia wyrównawczo-rozwijające
|
Sprawozdanie z zajęć rozwijająco – wyrównawczych "Lubię matematykę" realizowanych w ramach projektu ,,Śladami Pitagorasa” w kl. II i kl. III SP. W pierwszym semestrze w zajęciach uczestniczyła jedna grupa uczniów z klas II i III ( 8 uczniów), w drugim semestrze zajęcia odbywały się w trzech grupach – kl. II A ( najliczniejsza, ok. 14 uczniów, kl. II B i kl. III po ok. 8 uczniów.
Cele zajęć: 1. Korygowanie i wspomaganie tych procesów, od których zależy uczenie się matematyki; ( wytrwałości, cierpliwości, dokładności, krytycyzmu, odporności na trudności typu poznawczego itp. ) 2. Wyciszanie lękowych nastawień do zadań wymagających wysiłku intelektualnego; 3. Dostarczanie dodatnich emocji w celu wzmocnienia aktywności i zachowań zmierzających do osiągnięcia intelektualnego sukcesu. 4. Kształtowanie umiejętności dostrzegania zasad i prawidłowości matematycznych i ich wykorzystywania w rozwiązywaniu problemów; 5. Wdrażanie do samodzielnego, twórczego myślenia, poszukiwania różnych dróg dochodzenia do celu; 6. Motywowanie do podejmowania kolejnego wysiłku, pomimo uprzedniej porażki; 8. Wyzwalanie radości podczas „ zabawy ” matematycznej, wzmacnianie pozytywnych emocji; 9. Stwarzanie sytuacji umożliwiających osiąganie sukcesu i zadowolenia z własnych osiągnięć. Zajęcia miały charakter zabawowy, a ich celem była pomoc uczniom w opanowaniu koniecznego, podstawowego materiału programowego, a także rozwijanie zdolności . Uczniowie dzięki dodatkowym ćwiczeniom lepiej rozumieli treści matematyczne realizowane w czasie zajęć lekcyjnych. Poprzez zabawy i gry doskonalili technikę biegłego liczenia w pamięci. Dzieci pracowały w małych grupach, co pozwalało nauczycielowi na indywidualizację nauczania.
Prowadzący: Anna Gawińska
|