Regulamin stołówki szkolnej. |
| Drukuj | |
Dokumenty - Regulaminy wewnętrzne szkoły | |||
Regulamin stołówki szkolnej.
REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ przy Zespole Szkół w Łęgu Probostwie. .
I. PODSTAWA PRAWNA:
Art.67a ust 3 ,5 i 6 ustawy o systemie oświaty ( Dz. U. z 2004r. Nr 256 poz. 2572 z póź. zmianami)w sprawie zasad korzystania ze stołówki szkolnej i ustalenia wysokości opłat za wydawane posiłki. II. UPRAWNIENI DO KORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI: 1.Ze stołówki szkolnej mogą korzystać uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum 2.Ze stołówki korzystają uczniowie wnoszący opłaty indywidualnie lub których dożywianie finansuje: MOPS lub GOPS. 3. Wyżej wymienieni, zapisywani są na obiady na początku lub w trakcie roku szkolnego, po uprzednim zgłoszeniu tego faktu intendentowi stołówki. III. ODPŁATNOŚĆ ZA OBIADY: 1 Stołówka szkolna zapewnia posiłki gotowane w formie jednodaniowego obiadu. 2. Cena jednego obiadu ustalana jest przez Dyrektora Szkoły i intendenta stołówki w porozumieniu z Radą Rodziców oraz Organem Prowadzącym. 3.Cena jednego obiadu dla uczniów obejmuje koszt produktów zużytych do przygotowania posiłku – koszt wsadu do kotła i wynosi-1,80zł. Pozostałe koszty przygotowania posiłku finansowane są z budżetu Miasta i Gminy Drobin. 4.W sytuacjach wzrostu kosztu produktów w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności, po poinformowaniu korzystających ze stołówki z miesięcznym wyprzedzeniem. IV. OPŁATY: 1.Odpłatność za obiady za dany miesiąc uiszczana jest u intendenta stołówki do10-go każdego miesiąca, jednak na prośbę Rodziców wpłaty przyjmowane są po upływie wyznaczonej daty. 2.W przypadku nieuzasadnionego nieuregulowania opłaty do 10-go każdego miesiąca, uczniowie zalegający z opłatami, otrzymują upomnienia, nieterminowość zgłaszana jest także wychowawcom klas i rodzicom. 3.Wpłaty dokonane u intendenta stołówki potwierdzone są dowodem wpłaty na numerowanym kwitariuszu i podpisem intendenta stołówki . Oryginał otrzymuje wpłacający, kopia pozostaje do rozliczenia w dokumentacji stołówki. 4. Wpłat za posiłki wydawane przez stołówkę szkolną uczniom w ramach pomocy społecznej, o której mowa w art. 17 ust. 1 pkt 3 i 14 oraz art. 36 pkt 2 lit. J ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2004 r., Nr 64, poz. 593 z póź. zm.) dokonuje właściwy Ośrodek Pomocy Społecznej przelewem na konto danej szkoły. 5. Intendent stołówki posiada listy imienne uczniów korzystających z obiadów. 6. Dyrektor szkoły może zwolnić rodziców albo ucznia z całości lub części opłat za posiłki w przypadku : - szczególnie trudnej sytuacji materialnej rodziny; - w szczególnie uzasadnionych przypadkach losowych.
V. ZWROTY ZA OBIADY: 1.Zwrot poniesionych kosztów może nastąpić z powodu choroby, wycieczki, lub innych przyczyn losowych, jeżeli nieobecność ucznia wynosi jeden dzień lub dłużej. 2.Nieobecność musi być zgłoszona w sekretariacie lub u intendenta stołówki osobiście, telefonicznie lub pisemnie najpóźniej do godz. 8.00 danego dnia. Tylko na tej podstawie powstała nadpłata może być zaliczona na poczet opłaty na następny miesiąc. 3.Odliczenie kwoty następuje z odpłatności w następnym miesiącu. 4.W szczególnych przypadkach, gdy uczeń lub rodzic dokonujący wpłaty na początku miesiąca zgłasza nieobecności w ściśle określonych dniach tygodnia, intendent stołówki pobiera opłatę pomniejszoną o kwotę za zgłoszone dni. Nieuzasadniona lub nie zgłoszona nieobecność na posiłku nie podlega zwrotowi kosztów VI. WYDAWANIE POSIŁKÓW:
1.Posiłki wydawane są od godz. 11.30 do godz. 11.50 2.W stołówce wywieszony jest jadłospis na dany tydzień zatwierdzony przez szefową kuchni oraz intendenta. 3.Posiłki przygotowywane są zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia i kalkulacją kosztów. VII. ZASADY ZACHOWANIA W STOŁÓWCE: 1.Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania. 2.Po spożyciu obiadu brudne naczynia należy odnieść w wyznaczone miejsce. 3.Nad bezpieczeństwem uczniów przebywających w czasie obiadu w jadalni czuwa intendent stołówki. VIII. O WSZYSTKICH SPRAWACH ZWIĄZANYCH Z ORGANIZACJĄ PRACY STOŁÓWKI DECYDUJE DYREKTOR.
IX. Powyższy regulamin wchodzi w życie z dniem 03.03 2009r
|