Dokumenty -
Statut
|
Strona 12 z 20
VII. Inne ważne postanowienia.
§31.Procedura i tryb przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
1.Każdy członek społeczności szkolnej (uczeń, jego rodzice, opiekunowie prawni i nauczyciele) oraz pozostali pracownicy mogą składać do dyrektora szkoły skargi i wnioski dotyczące w szczególności pracy szkoły i wykonywanych zadań statutowych.
2 Skargi anonimowe ( nie zawierające imienia i nazwiska/nazwy oraz adresu wnoszącego) pozostawia się bez rozpoznania.
3.Wnioskodawcy mogą składać skargi na piśmie lub ustnie.
4. W przypadku wniesienia skargi ustnej, osoba przyjmująca zgłoszenie sporządza protokół, który powinien zawierać w szczególności: 1) datę przyjęcia skargi, 2) dane ( imię i nazwisko/nazwę instytucji ) i adres zgłaszającego, 3) zwięzły opis sprawy ( zawierający konkretne, jasno sprecyzowane zarzuty), 4) podpis osoby wnoszącej skargę, 5) podpis osoby przyjmującej skargę.
5.Skarga adresowana do dyrektora szkoły może zostać przez wnioskodawcę przesłana w odpisie do organu prowadzącego szkołę lub organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą (również w takim przypadku skargę rozpatruje i załatwia szkoła).
6. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić jej przedmiotu, niezwłocznie wzywa się wnoszącego do złożenia dodatkowych wyjaśnień i uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. Jeżeli nie uczyni tego w wyznaczonym terminie, jego skarga pozostanie bez rozpoznania.
7.Po wpłynięciu skargi dyrektor szkoły niezwłocznie podejmuje niezbędne kroki w celu przeanalizowania, wyjaśnienia i zbadania zarzutów (analizuje dokumentację, wysłuchuje wszystkie zainteresowane osoby/strony, gromadzi materiały dotyczące kwestii spornych), a następnie podejmuje decyzję w sprawie.
8. Jeżeli po zbadaniu i przeanalizowaniu sprawy dyrektor stwierdzi zaistniałe uchybienia i nieprawidłowości, wydaje polecenie lub podejmuje inne stosowane środki w celu ich usunięcia.
9. Jeżeli po zbadaniu i przeanalizowaniu sprawy dyrektor nie stwierdzi żadnych uchybień i nieprawidłowości, oddala skargę jako bezpodstawną.
10.Treść decyzji wraz z uzasadnieniem dyrektor przekazuje wnioskodawcy na piśmie w terminie 14 dni (w szczególnie uzasadnionych przypadkach 30 dni) od daty wpłynięcia skargi.
11.Od decyzji dyrektora wnioskodawca może się odwołać do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
12. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie, ani też innej osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
|