Regulamin działalności Rady Pedagogicznej. - Strona 4 |
| Drukuj | |
Dokumenty - Regulaminy wewnętrzne szkoły | |
Strona 4 z 4
Rozdział IV.
Zmiany Regulaminu i przepisy końcowe.
§ 14
1. Zmiana( nowelizacja) Regulaminu odbywa się w trybie i na zasadach właściwych dla jego uchwalenia. 2. Nowelizacja może polegać na uchyleniu, zmianie lub uzupełnieniu dotychczasowych przepisów. 3. Uchwała nowelizująca wymienia uchylane, zmieniane lub uzupełniane przepisy, podając zara- zem nową treść przepisów. 4. Zmiany w Regulaminie wprowadza się zgodnie z trybem art.13 Ustawy o Systemie Oświaty.
Niniejszy Regulamin Rada Zespołu Szkół w Łęgu Probostwie uchwaliła na posiedzeniu w dniu
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia
Przewodniczący rady pedagogicznej
REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ W ŁĘGU PROBOSTWIE obowiązujący od dnia 23 sierpnia 2007r.
Regulamin działalności Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół w Łęgu Probostwie
1. Na podstawie art. 40, ust. 1 , art. 43 ust.2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty ( tj. Dz.U. z 2004r. Nr 256, poz.2572 ze zm.) wprowadza się uchwałą Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół w Łęgu Probostwie z dnia 23 sierpnia 2007r niniejszy regulamin.
2.Traci moc regulamin Rady Pedagogicznej z dnia 19 listopada 2003r
Rozdział I Postanowienia ogólne.
§ 1
Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Szkoły realizującym statutowe zadania dotyczące kształcenia, wychowania i opieki oraz wszystkie zadania wynikające z zarządzeń Ministra Edukacji Narodowej i Sportu, Kuratora Oświaty oraz Rady Miasta i Gminy.
§ 2
W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Zespole Szkół w Łęgu Probostwie.
§ 3
1.Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor. 2.W przypadku nieobecności dyrektora szkoły, przewodniczącym rady zostaje jego zastępca.
3.Obowiązki przewodniczącego Rady:
1) Organizacja i kierowanie pracami Rady Pedagogicznej 2) Realizacja uchwał Rady 3) Dbałość o właściwą atmosferę podczas obrad Rady i jej sprawny przebieg oraz zgodność uchwał z przepisami prawa. 4) Tworzenie warunków zgodnego współdziałania członków Rady w procesie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły. 5) Ochrony praw i godności nauczyciela. 6) Zapoznania Rady z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego. 7) Analizowanie stopnia realizacji uchwał Rady. 8) Dbałość o prowadzenie niezbędnej dokumentacji pracy Rady Pedagogicznej. 9) Przedstawienie 2 razy w roku szkolnym ogólnych wniosków wypływających ze sprawowania nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności . 10) Do realizacji zadań, o których mowa w pkt 1-9 , Przewodniczący może upoważnić Wicedyrektora Szkoły.
4. Obowiązki członka Rady Pedagogicznej:
1) Realizacja zadań wynikających ze statutowych funkcji szkoły. 2) Przestrzegania prawa oświatowego, wewnętrznych regulaminów oraz zarządzeń dyrektora szkoły. 3) Czynne uczestnictwo w zebraniach Rady Pedagogicznej lub komisji, do których został powołany. 4) Przestrzeganie tajemnicy obrad Rady Pedagogicznej. 5) Składanie przed Radą sprawozdań z wykonania przydzielonych zadań. 6) Realizowanie i podporządkowanie się uchwałom Rady Pedagogicznej
§ 4.
1. Rada działa na posiedzeniach oraz przy pomocy swoich organów. 2. Organami o których mowa w ust. 1, są; 1) Przewodniczący 2) Komisje Rady Pedagogicznej
Rozdział II
Posiedzenia Rady- zagadnienia szczegółowe.
§ 5.
1. Zebrania Rady organizowane są z inicjatywy: 1) przewodniczącego Rady Pedagogicznej, 2) co najmniej 1/3 członków Rady, 3) organu prowadzącego szkołę, 4) organu sprawującego nadzór pedagogiczny. 2. Rada Pedagogiczna obraduje zgodnie z zatwierdzonym rocznym planem rady na; 1) posiedzeniach plenarnych organizowanych: a) przed rozpoczęciem roku szkolnego b) w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów c) po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych 2) posiedzeniach roboczych: a) w innych przypadkach z inicjatywy Przewodniczącego b) w miarę bieżących potrzeb 3. W sytuacji, o jakiej mowa w ust. 2 pkt 2b, posiedzenia mogą być zwoływane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę albo co najmniej 1/3 członków Rady. 4. Wystąpienia, o których mowa w ust.2 pkt 2b, kierowane są w formie pisemnej do Przewodniczącego. 5. Pisma wymienione w ust. 4, powinny wskazywać sprawy wymagające zwołania posiedzenia Rady oraz termin jego przeprowadzenia. 6. Członkowie Rady popierający inicjatywę zorganizowania posiedzenia Rady, potwierdzają to poparcie własnoręcznym podpisem. 7. W zebraniach Rady lub określonych punktach programu tych zebrań, mogą uczestniczyć z głosem doradczym zaproszeni w imieniu Rady przez Przewodniczącego: 1) Przedstawiciele Rady Rodziców 2) Przedstawiciele samorządu Uczniowskiego oraz organizacji działających na terenie szkoły 3) Pracownicy administracji i obsługi.
§ 6.
§ 7.
1. Rada powołuje, w zależności od potrzeb, stałe lub doraźne zespoły/ komisje, których działalność może dotyczyć wybranych zagadnień statutowej działalności szkoły i pracy nauczycieli. 2. Pracą zespołu/ komisji kieruje przewodniczący powołany przez Radę lub komisję na wniosek przewodniczącego Rady. 3. Zespół/ komisja składa na zebraniu sprawozdanie z wyników swojej pracy, formułuje opinie lub wnioski do zatwierdzenia przez Radę.
§ 8.
1.Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków rady. 2.Uchwały są podejmowane, z zastrzeżeniem ust.4 i ust.5, w głosowaniu jawnym; członkowie rady głosują poprzez podniesienie ręki 3. Głosowanie jawne przeprowadza osoba prowadząca posiedzenie. 4.Głosowanie tajne dotyczy uchwał odnoszących się do obsady stanowisk kierowniczych w szkole oraz delegowania przedstawicieli rady do składu komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora szkoły. 5.Głosowanie tajne przeprowadza się także na wniosek członka Rady, przyjęty w głosowaniu jawnym, według zasad przewidzianych w ust.1. 5. Aby przeprowadzić tajne głosowanie, rada wybiera każdorazowo trzyosobową komisję skrutacyjną.
§ 9.
1.Zwykła większość głosów jest to taka liczba głosów „ za” , która przewyższa co najmniej o jeden głos liczbę głosów „ przeciw”. Pomija się głosy „ wstrzymujące się”, mające znaczenie wyłącznie dla ustalenia zachowania minimalnej frekwencji.
§ 10.
1.Uchwały Rady obowiązują wszystkich uczniów oraz wszystkich pracowników szkoły.
Rozdział III.
Zadania Rady Pedagogicznej.
§ 11.
1. Do podstawowych zadań Rady należy: · Planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. · Okresowe i roczne analizowanie i ocenianie stanu nauczania, wychowania i opieki oraz organizacyjnych i materialnych warunków pracy. · Kształtowanie postaw obywatelskich, etycznych i zawodowych zgodnie z Konstytucją RP i Powszechną Deklaracją Praw Człowieka. · Organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechniania nowatorstwa pedagogicznego. · Współpraca z rodzicami i opiekunami uczniów.
2. Rada Pedagogiczna na posiedzeniach plenarnych zatwierdza:
* Wyniki klasyfikacji i promocji uczniów. · Roczny plan pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły · Wnioski zespołów przedmiotowych, komisji powołanych przez Radę · Propozycję prowadzenia w szkole eksperymentów dydaktycznych i pedagogicznych, programy autorskie. · Szkolne regulaminy o charakterze wewnętrznym. · Organizację doskonalenia zawodowego nauczycieli. · Wnioski wychowawców i innych nauczycieli w sprawie przyznania uczniom nagród i wyróżnień oraz udzielania kar.
3. Rada Pedagogiczna na posiedzeniu plenarnym opiniuje:
* Tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych · Wnioski dyrektora dotyczące organizacji pracy szkoły · Plan finansowy szkoły · Wnioski o przyznanie nauczycielom i pracownikom szkoły odznaczeń, nagród oraz innych form uznania.
§ 12.
1. Praca Rady pedagogicznej jest dokumentowana. 2. Dokumentację tę stanowi: · Księga Protokołów Rady Pedagogicznej · Księga Uchwał Rady Pedagogicznej · Teczka sprawozdań · Plan pracy Rady Pedagogicznej. 3. Projekty uchwał w formie odrębnego dokumentu przygotowuje: - przewodniczący lub upoważniony przez przewodniczącego członek rady albo specjalnie powołana do tego celu komisja - w przypadku projektów uchwał, które dotyczą dyrektora tylko specjalnie do tego celu powołana uchwałą rady, komisja. 4. Uchwała powinna zawierać: - tytuł uchwały ( numer uchwały , organ, który ją wydał, datę podjęcia i określenie przedmiotu uchwały), - podstawę prawną - kolejne paragrafy- tekst uchwały, załączniki, - podpis przewodniczącego rady pedagogicznej 5. Rada Pedagogiczna wyraża swoje opinie i stanowiska zawsze w formie uchwały. § 13. 1. Przyjmuje się następujący ramowy porządek zebrań: a) ustalenie liczby członków rady obecnych na posiedzeniu, ustalenie quorum, b) przyjęcie porządku zebrania, c) przyjęcie protokółu z poprzedniego zebrania, d) wybór komisji lub zespołów , jeżeli zachodzi taka potrzeba, e) realizacja porządku zebrania, f) sprawy różne, wolne głosy, dyskusja, g) uporządkowanie wniosków i głosów
2.Rada zatwierdza porządek posiedzenia. 3.Głosowanie w sprawie porządku posiedzenia odbywa się po otwarciu posiedzenia i stwierdzeniu jego prawomocności. 4.Bezpośrednio przed głosowaniem, o którym mowa w ust. 2, członkowie Rady mogą zgłaszać propozycje co do uzupełnienia porządku posiedzenia. 5.Propozycje wymienione w przepisie poprzedzającym oraz innego rodzaju wnioski formalne poddawane są pod głosowanie Rady. 6..Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane w księdze protokołów rady. Posiedzenia protokołuje członek rady wskazany przez dyrektora. Protokołowanie zebrań rady pedagogicznej traktowane jest jako przydział stałego zajęcia w ramach wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela. Protokół jest podpisywany przez przewodniczącego oraz protokolanta rady. 7.Protokół z zebrania rady pedagogicznej zawiera: a) numer i datę zebrania , numery podjętych uchwał, b) stwierdzenie prawomocności posiedzenia, c) liczbę członków Rady z podzieleniem na obecnych i nieobecnych ( lista obecności stanowi odrębny dokument) oraz listę osób uczestniczących w zebraniu z głosem doradczym- jeżeli taka sytuacja miała miejsce, d) przyjęty porządek zebrania, e) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania, f) przebieg zebrania, streszczenie wystąpień i dyskusji oraz przedmiot zgłoszonych i uchwalonych wniosków, g) numery podjętych uchwał, h) podpisy przewodniczącego i protokolanta. 8.Protokół posiedzenia udostępnia się członkom Rady do wglądu najpóźniej w ciągu siedmiu dni od dnia posiedzenia poprzez wyłożenie w sekretariacie szkoły. 9.Każdy z członków Rady ma prawo zaznajomić się z treścią protokołu posiedzenia i zgłaszania Przewodniczącemu uwag do treści protokołu na piśmie. 10.Uwagi o których mowa w ust.9, można zgłaszać w ciągu pięciu dni od dnia udostępnienia protokołu posiedzenia do wglądu. Nie zgłoszenie żadnej uwagi jest równoznaczne z przyjęciem protokołu. Uwagi zgłoszone w terminie są poddawane pod głosowanie Rady. 11.Protokólarz Rady Pedagogicznej wraz z jej podstawowymi dokumentami przechowuje się w sekretariacie szkoły i udostępnia upoważnionym osobom w budynku szkoły. Protokólarz nie może być wynoszony poza budynek szkoły. 12.Zebrania Rady numeruje się cyframi rzymskimi, a uchwały Rady – arabskimi (np. I / 200../200.. i 1/ 200../200...) 13.Nowa numeracja zaczyna się z początkiem roku szkolnego.
Rozdział IV.
Zmiany Regulaminu i przepisy końcowe.
§ 14
1. Zmiana( nowelizacja) Regulaminu odbywa się w trybie i na zasadach właściwych dla jego uchwalenia. 2. Nowelizacja może polegać na uchyleniu, zmianie lub uzupełnieniu dotychczasowych przepisów. 3. Uchwała nowelizująca wymienia uchylane, zmieniane lub uzupełniane przepisy, podając zara- zem nową treść przepisów. 4. Zmiany w Regulaminie wprowadza się zgodnie z trybem art.13 Ustawy o Systemie Oświaty.
Niniejszy Regulamin Rada Zespołu Szkół w Łęgu Probostwie uchwaliła na posiedzeniu w dniu
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia
Przewodniczący rady pedagogicznej
|